2013. április 15., hétfő

Maierhofbergen, Das Schloß-Weingut Thaller, SzG3


Nem csak a múltban, hanem a jelenben is képződnek kastélyok, erre itt az egyik legjobb példa. A Thaller borok eddig is nagyon híresek voltak Ausztriában, a legkényesebb ízlésű helyeken bukkannak fel. A borászathoz egy 20 ha-os szőlőbirtok tartozik. A kastély melletti kisebb épület már nem bírta a terhelést és elhatározták egy nagyobb épület építését. Hogy miért egy kastély formára esett a választás, azt nem tudom. Mindenesetre egy klasszikus kastély formájú lett az épület, azonban a belső kialakítás már alapvetően az idegenforgalomra lett optimalizálva. 2006-ban adták át. Van itt minden: szálloda, étterem, konferencia terem, de még kápolna is. Az egy más kérdés, hogy az emeleti folyosókat azonnal telerakták vadásztrófeákkal, de ez már ízlés dolga, valószínűleg Ausztriában így szokás. Természetesen kápolna is épült. Maradjunk annyiban, hogy nem a mi árkategóriánk. Az, hogy a kastély (és itt most nem a borászatot értem ez alatt) mitől működik azt nem tudom ,mert amikor ott voltam, vasárnap és ragyogó szép idő volt és egy teremtett lelket sem láttam. A kastély reklámozása sem valami nagyívű (már ami az út melletti reklámokat illeti), mert bár sokszor elmentem mellette, autóból nem igazán lehetett kideríteni, hogy hol is van ez a kastély. Ráadásul a kereszteződés után van a plakát, nem mindenki fordul vissza. Én is csak úgy tudtam elolvasni, hogy először visszafordultam, majd bekanyarodtam a parkolóba és az autóból kiszállva tudtam csak értékelni a plakát közlendőit. Lehet, hogy teljesen az internetes megoldást proponálják? Mindenesetre Großwilfersdorf-nál kell dél felé lekanyarodni. A későbbi tájékoztatás sem a nagykönyvbe méltó módon történik. Menjünk a bor illata után?

A beszámoló fotóalbuma ITT tekinthető meg.

Vissza a főoldalra (katalógus)

Schloß-Weingut Thaller
 Schloß-Weingut Thaller
 Schloß-Weingut Thaller
 Schloß-Weingut Thaller
 Schloß-Weingut Thaller
 Schloß-Weingut Thaller
 Schloß-Weingut Thaller
 Schloß-Weingut Thaller
 Schloß-Weingut Thaller
 Schloß-Weingut Thaller
Schloß-Weingut Thaller

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése