2013. március 20., szerda

Leibnitz, SzG3



Miután megnéztem a Seggau kastélyt, bementem egy kicsit sétálni a vár alatti kis városkába. A kastélynál már említettem, hogy bár annak nincsenek magyar vonatkozásai, a városnak már vannak. 1479 és 1490 között a város magyar megszállás alatt volt (a várat nem ostromolták meg). Ehhez hozzájárult az a tény, hogy magát a várost nem erősítették meg (ellentétben több más meglátogatott kisvároshoz képest, pld Hartberg). 1490-ben az osztrákok visszavették ezt a területet. A magyarokkal együttműködő polgárokat megbüntették (ezzel a korral az a bajom, hogy nem emlékszem arra, hogy a történelemórákon ezekről a tényekről tanultam volna, nekem legalább is új, hogy ennyit hadakoztunk ezen a környéken). Na most vissza a városhoz. A központ egy széles utca, bár a Főtér (Hauptplatz) nevet viseli. Nagyon szép a Városháza épülete. Magával a Főtérrel az a problémám, amit más városoknál is említettem már, a földszinten, tehát ott ahol sétálunk, a szokásos üzletek sora van. Ezek az üzletek szinte minden városban megtalálhatóak, ezért teljesen elveszik az egyes helyek sajátosságait. Hiába szépek a házak az első emelettől fölfelé, nem látszanak. A másik oldalt meg nem lehet nézni mindig. A Főtér végén található a Plébánia templom. Nekem azért tetszett, mert nem az az agyonzsúfolt barokk templom volt, amit sok helyen látni lehet. Szerintem a vár meglátogatása után egy kellemes sétát azért lehet tenni a Főtéren és annak környékén.

Vissza a főoldalra (katalógus)

 a Városháza
 a Városháza
a Főtér
 a Plébánia templom
 a Plébánia templom
 a Plébánia templom
a Plébánia templom

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése