2013. április 11., csütörtök

Bildein (Beled), Határélmény park, SzG3


Beledben már jártam korábban, de akkor csak a határőr tornyot találtam meg (ez volt az út mellett) és amikor feltettem a képeket a Panoramio-ra, akkor szembesültem vele, hogy itt azért másról is van szó (az a beszámoló megmarad, mert akkor az volt a helyzet). Arról nem is beszélve, hogy az idő is ocsmány volt, nem tudtam jó képeket csinálni. Most szerencsére az idő is jó volt, meg a helyek zömét is megtaláltam.
Az egyes helyek úgy 4-5 km-es távolságban vannak szétszórva, a zömük azért a község belterületén megtalálhatóak (ha valaki ezekkel is megelégszik, akkor ezek úgy 500 m-en belül megtalálhatóak). A parkot azért alakították ki, hogy akik nem éltek a vasfüggöny korszakában, legalább valami benyomást azért szerezzenek, hogy mind a két oldalon milyen volt katonának, határőrnek vagy menekültnek lenni. A magyar oldalon nyilván a disszidálás megakadályozás volt a cél, az osztrák oldalon pedig az, hogy minél hamarabb összegyűjtsék őket, hogy ne bolyongjanak tovább céltalanul és el lehessen indítani a hivatalos utat az ügyükben. Az egyes helyek (és itt kiemelném az információs táblákat, ahol magyarul is hozzáférhetőek az információk) azt mutatják be, hogy milyen létesítmények voltak kiépítve, mikkel találkozhattak a disszidensek, milyen lehetett a vízben gázolni, stb. Természetesen csak kis volumenben épültek meg (pld a lövészárok hálózat kb. 50 m össz. hosszban), de fellehetőek a határőrtornyok, a leshelyek, a műszaki zár egyes elemei is. Nekem az információk voltak a legjobbak, még én sem tudtam mindenről, amit leírtak.
Szerintem a 30 év alattiaknak azért meg kellene látogatni ezt a helyet, hogy fogalmuk legyen valamilyen szinten erről a dologról!

Vissza a főoldalra (katalógus)

 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park (az már Magyarország, amit látunk)
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
 Határélmény park
Határélmény park

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése